Kategoriler

Adet Kanaması Nedir? Adet Kanaması Belirtileri Nelerdir?

Adet kanaması nedir, ne demektir? Bayanlarda görülen adet kanamasının sebebi nedir? Adet kanaması kaç gün sürer? Adet kanamsı hakkında bilmeniz gerekenler hakkında bir yazı hazırladık.

Adet Kanaması Nedir? Adet Dönemi Nedir?

Ergenlik dönemine girildiği andan itibaren vücutta çeşitli değişiklikler olur. Bunlara örnek olarak kalçaların yuvarlaklaşması, genital bölgede ve koltuk altında tüylerin çıkması, göğüslerin şeklinin değişmesi ve büyümesi verilebilinir. Adet kanaması ve adet döngüsüne de ergenlik döneminde daha fazla salınmaya başlayan cinsiyet hormonları neden olur. Yumurtalıklardan salınan bu hormonlar, yani östrojen ve progesteron adet döngüsünü düzenleyen hormonlardır.

Doğduğu zaman kız çocuklarının yumurtalıklarında 400.000 civarında yumurta vardır. Ergenlik dönemine kadar yumurtaların bir kısmı dejenere olur. Ergenlik ile birlikte her ay bir yumurta olgunlaşır, hamilelik yoksa dışarı atılır. Adet döngüsü normalde 21-35 gün arası devam edebilir, ama en yaygını 28 gündür. Yumurtanın dışarı atılmasının ve rahim içi zarının değişmesi  döngüsünden de bahsedelim.

Adet Döngüsü Nedir? Normal bir adet döngüsü nasıl olur?

1. Gün; Adet kanamasının başladığı gündür. Yani yumurta döllenmediği taktirde rahmin iç tabakası ile beraber atılır.
2- 5. Gün; Kanamanın giderek azaldığı günler.
6. Gün; Kanama durur. Yeni yumurta büyümeye devam eder.
7-12. Gün; Yumurtanının bulunduğu kesecik büyür. .Rahmin iç tabakası giderek kalınlaşmaya başlar.
13-14.Gün; Yumurtlama yani ovulasyon günü. Olgunluğa erişen yumurta yumurtalıklardan salınır. Bu dönem hamilelik için en uygun dönemdir.

15-18.Gün; Yumurta tüpler aracılığı ile bu günlerde rahme gelir.
19-20.Gün; Rahimin gebeliğe hazır olduğu günler.
21-28.Gün; Progesteron ve östrojen hormonu yüksekliği devam eder. Yumurta eğer döllenmemiş ise gebelik oluşmaz ve kanama başlar.

Adet Kanaması Belirtileri Nelerdir? Adet Dönemi Belirtileri

Adet öncesindeki belirtiler, öyle farklı bir karaktere sahiptir ki, bu dönemde görülen belirtilerle kendini belli eden regl öncesi durumuna premenstrual sendrom (PMS) adı verilir.

Adet öncesi belirtiler:  Duygusal belirtiler

- Sıkıntı, kaygı gibi durumlar
- Çabuk sinirlenme, asabilik
- Bitkin hissetmek
- Depresyon
- Kızgınlık
- Konsantrasyon bozukluğu
- Aşırı duyarlılık
- Cinsel istekte değişme
- Kendini beğenmeme durumu
- Sosyallikten uzaklaşma
- Doğal aktivitelere olan ilginin azalması

Adet Öncesi Fiziksel belirtiler

- Karın Şişkinliği
- Göğüslerin şişkinliği ve hassaslığı
- Diz, dirsek ve parmaklarda su toplanması
- İştahın artması
- Baş ağrısı
- Yeme isteği
- Kabız olmak
- Mide bulantısı
- Susamak
- Hantallaşma
- Uyku alışkanlığının değişmesi

Bu Yazıya 135 Yorum Yapılmış. Yorumları okumak için tıklayın

Konunun anahtar kelimeleri: adet belirtileri nelerdir,adet olma belirtileri,REGL BELİRTİLERİ,adet olma belirtileri nelerdir,adet kanaması belirtileri,adetin belirtileri nelerdir,adetin belirtileri,adet olacağımı nasıl anlarım,adet olmanın belirtileri,adet olduğunu nasıl anlarsın
etiketler:, , , , , ,
85.172 defa okundu

YORUMLAR

135 Yorum Yapılmış

  1. güzel begendim hepsi de bir bayanda oluyor teşekür.

  2. bu belirtilerin hemen hemen hepsi görülüyor.[bayanlar da]…ama ne yazık ki erkekler bu belirtileri şikayet olarak algılıyor ve ne çok dır dır edıyorsunuz diyorlar.ah …bir de bizi erkekler yani eşlerimiz anlasa..çok memnun kalacağız. sizlerin ilgi ve alakasına çok teşekkür ederim.biz bayanlar kendimizi tanıyor ve anlıyoruz.eşlerimizin bizi anlamasını ve anlayış göstermesini bekliyoruz.bu konu hakında erkeklere eğitim verin lütven…

  3. şimdi bende bunların hepsi olmaya başladı!ben çok korkuyorum adet olusam diye…

  4. ben 14 yaşına yeni girdim ama hala adet olmadım hamile kalmam imkansız dediğiniz herşey oluyor en çok ta kendimi beğenmeme ve bu konuda çok sıkıntıya giriyorum ne olur bana akıl verin halbukide çok güzelim neden öyle oluyor bilmiyorum cevabınızı bekliyorum teşekkürler

  5. bende hemen hemen hepsi oluo sıkıntı iştah ağlama hissi karın şişliği çok zor bea

  6. çok beğendin çok teşekkürler aynısı benede oluyor

  7. yaş 12…

  8. ben çok korkuyorum çünkü yazılan belirtilerin hemen hemen hepsini yaşıyorum çok korkuyorum ne yapabilirim?

  9. kızım 10 yaşında ve bu belirtilerin çoğuna sahip sizce adet günleri yaklaşıyor mu ?

  10. bende de hepsi oluyo ama hala olmadim beyaz akinti cok var 1 sene once kirmizi bi akinti gormustum ama ondan sonra bisi olmadi .. sarimsi gibi bi akinti da var .. olur muyum acaba yakinda bunlar belirti nede olsa ?

  11. kizim 9 yasinda kilosu 48 ve boyuda iyi yani bir 12 yas gorunumunde fakat bir anne olarak adetin ne oldugunu anlatmam dogru olurmu bilemiyorum bazi belirtiler var bazi belirtiler yok ne yapmam gerekiyor bilemiyorum lutfen yardimci olun tesekkurler

  12. yha ben 11 yaşındayım ne zaman adetim başalayacak

  13. ben bu yaz adet oldum ağustosta bu belirtilerin hemen hemen hepsi oldu ama düzensizlik var adet günlerimde ben 13 yaşındayım bu arada sormak istediğiniz bişey varsa sorabilirsinzi kızlar

  14. kızım 12 yşında ve karnı başı sık sık agrıyo.kızımda kendını begenmıyo acaba benim kızım genc kızmı oluyoooooooooooor

  15. bendee beyaz akıntı geliyoo nerdeyse hepsii oluyo 14 yaşındayım olurmuyumm

  16. bu siteye teşekkürlerimi sunuyorum
    beni kaygılarımda kurtardınızzzz

  17. kızlık kadar zor bişey görmedimmm

  18. yaşım 14 bu belirtilerin sadece %25 ine sahibim sizce 6 ay içerisinde olur muyum

  19. ben 14 yaşındayım ama hala adet olmadım bunun sebebi ne olabilir

  20. 11 yaşındayım 50 kiloyum 1.50 boyundayım adet mi başlar

  21. sedacım çocuğunun yaşı adetin normal olabileceği en küçük yaş ama gelişimle alakalı olduğu için buların hangilerinin olduğuda önemli bir kadın doğum uzmanına götürmen olacağını öğrendiğin takdirde psikologtan yardım alarak açıklaman çok doğru olacaktır

  22. bende yarısı oluyor ama adet oldum ama fazla deil

  23. yaa bende beyaz akıntı var.kuzenim geçen sene yarıyıl tatilinde adet oldu .beden 1 yaş büyük acaba ben bu sene olurmuyum ? bi yardımcı olsanız

  24. ben oldum

  25. ya ben 15 yasıma giricem hala olmadım. Bütün belirtiler neredeyse 3 yıldır var.

  26. ben daha 01 subatta oldum bugün ikinci günüm

  27. bn 11 yaşındayım bnde adet oldum ama kan her dk geliyo okulda petsiz iken adet oldum çorabım kan oldu herkes bana güldü bu arada mememde de kanama var bu ne anlamına gelirr korkuyorummmmmmmm birde 11 yaşımdayım 59 kiloyum boyum 1.45 obezim bu arada

  28. valla hepsi olmaya başladı ama pek kanama görmedim neden gecikiyor acaba bana bir cvp verin lütfen…

  29. benm de adet düzensizliğim var ve napmam gerekiyo.19 yasındaym.bugün 29 ve hala olmdm.

  30. bende bunların sadece 2 tanesi oluyo oda kaygı ve baş ağrısı.12 yaşındayım ve 44 kiloym boyum 152 cm ne zaman olurum?

  31. bende bunlar mevcut cok korkuyorum ıns olmammmmmm

  32. beyaz ve sarı akıntı nedir

  33. merhaba arkadaşlar ben 11 yaşındayım. annem bana bu konuyla ilgili hiçbirşey söylemedi. ben de aramak istedim. bu belirtiler bende var sadece su toplanma ve karın şişkinliği yok. bana biraaz yardımcı olun lütfen!!

  34. ben olduğum zaman çok korktum hatta ağladım ama korkulcak bişey yok şimdi iç çamaşırınızda bazı lekeler varsa bu yaklaşmış demektir asla korkmayın eninde sonunda her genç kız olacak dediğim gibi çamaşırınızda lekeler varsa yaklaşıyor baş dönmesi yapıyor petlerinizi günde 3 4 kere değiştirmeniz yeterli ben 12 yaşındayım ve 2.dönemin başında oldum merak etmeyin asla korkmayın

  35. lütfennn demiş ki:
    merhaba arkadaşlar ben 11 yaşındayım. annem bana bu konuyla ilgili hiçbirşey söylemedi. ben de aramak istedim. bu belirtiler bende var sadece su toplanma ve karın şişkinliği yok. bana biraaz yardımcı olun lütfen!!

    merhaba bildiğim kadarıyla su toplama ,en sık rastlanan belirtiler arasında değil.o nedenle sende olmayabilir..
    korkmanı gerektirecek hiçbirşey yok çünkü sağlıklı her bayanın regl olması gerekiyor..

  36. bu belirtilerin hemen hemen hepsini yaşıorum.. fakat gebeli belirtileriyle aynı,ben gebe olduğumu ya da adet olacağımı nasıl anlayabilirim????

  37. bendede hepsi oluyo çok korkuyom allah korusun

  38. çok işime yaradı diğer siteler bu kadar açıklayıcı değil

  39. ya bu belirtilerin hepsi var geçen günü iç çamaşırımda beyaz bir şey gördüm yaşım 11 sizce adet olurmuyum

  40. ARKADAŞLAR BU BEYAZ AKINTI BNDEDE VAR VE İÇ ÇAMAŞIRIMDA LEKELER OLUYOR LTFN YRDM EDİN YORUMLARI OKUYUNCA ÇOK KORKTUM.YANIMDA PED TAŞIMALIMIYIM.YAŞIM 12 YARDIM LÜTFEN,,,

  41. benimde kaşıntı ve yanma var ne anlama geliyor lütfen yardım edin

  42. ay neredeydse yarısından çoğu bende oluyor annecimmmm adet olucam abolinnnnnnnnnnnn offffffffff

  43. bende hepsi oluyor yaşım 11 acaba adet olurmuyum lütfen yorum yazın

  44. adet olmak istiyorum ve belirtilerin hepsi bende var 12 yaşındayım ne zaman adet olurum…

  45. arkadaşlar bnde 14 yşındayım ama hala adet olmadım ama beyaz akıntım var napabilrim

  46. arkadaşlar bende akıntı fln kıllanma var göğüslerim büyüdü yukarıdaki belirtilerden sadece karında şişkinlik dişinda hepsi var.12 yaşındayım acaba adet günlerim yaklaşıyormu ? lütfen cevap yazın ne olur çooook lazım

  47. dediginiz belirtilerin nerdeyse hepsi bende var ama hala adet olmadim hamile oldugumu ya da adet olacagimi nasil anlayabilirim lutfennnnnnnnnnnnnn bana cevap verin nolurrrrrrrrrrrrrrrrrrr coooooooook korkuyorum.lutfen bana yardim edin.

  48. merhaba ben 13 yasindayim ve dediginiz belirtilerin cogu var bende ama hala adetim baslamadi lutfen bi yorum yazin.

  49. ben soylemeyi unutmusum ben de duygusal belirtilerin 2 ya da 3 tanesi var ama bas agrisi kabiz olmak ve hantallasma disinda diger butun belirtiler var

  50. ben adet oldunmumu olmadımmı bilmiyorum neden çünkü idrarımdan sonra kan geliyo ama normalde kan gelmiyo ama iç çamışırda çok az kan oluyo adet oldummu olmadımmı söyleyebilirmisiniz?

  51. ben hala adet olmadım ama beyaz akıntı var ama olduumu olmadımmı bilmiyorum beyaz akıntıdan bende hala var ama idrarımdan sonra kanda geliyo ama beyaz akıntıda var yukardaki belirtilerin hiçbiri yok bende sadece midem ağrıyo göğüslerim büyüdü kıllanma var ama diğer belirtiler yok vede 14 yaşındayım

  52. beyaz akinti cok var 6 ay once kirmizi bi akinti gormustum ama ondan sonra bisi olmadi .. devam etti ama bazılarındada gelmedi kırmızı akıntı sarimsi gibi bi akinti da var .. olur muyum acaba

  53. bende beyaz akıntı var belirtilerin birçoğu var sinirlenmek hantallaşmak özellikle bunlar çk oluyor annem 7. sınıfta olmuş bende 7. sınıfa geçeceğim ne zaman olacağm acaba

  54. kızlar korkmayın bu kadar edat olmaktan acelede etmeyin ama gayet normal bi durum elinde sonunda olacaksınız

  55. evt bende çogu vr ama bn neden olmadım bilmiyorum

  56. merhaba benim lızımda surekli pembe lekeler geliyo ve 5 4 gün sürüyo adet olup olmdn bilmiyrm ama fiziksel belirtilerin hepsi var faket duygusal belirtilerin yarısı var çok sinirli ve agrasif 13 yaşında ne yapacamı bilmiyrm yardmcı olurmsnz lütfen şimdiden teşekürle

  57. merhaba benim kızımda ayla hanımın kızı gibi aynı sorunları yaşıyorz yardımcı olurmsnz napıcamzı bilmiyrz çok sinirli ve agresiflerr kızım 13 yaşında

  58. İSTERSEN BU KADAR ACELE ETME ÇÜNKÜ EN KÜÇÜK YAŞ 9 EN BÜYÜK 15

  59. merhaba ben 13 yaşındaym 7 geçtim adet oldum eğer sorunuz varsa sorularınızı bakliyorum ??????????? kızlar hepiniz bir gün bunu yaşıcaksınız

  60. merhaba ben 13 yaşındaym 7 geçtim adet oldum eğer sorunuz varsa sorularınızı bakliyorum ??????????? kızlar hepiniz bir gün bunu yaşıcaksınız

  61. bende geldi ama bu belirtilerin hiç biri yok sizce adet oldummu?

  62. kızlar benim beyaz akıntım var…ama anneme sordum.yanımda ped taşımamı söyledi.evet bende diğer sitelerden araştırdım.beyaz akıntı bittiğinde adet olma ihtimali YÜZDE 85′miş.benim akıntım giderek azalıyor.bu şey çok rahatsız edici.hergün çamaşır değiştiriyorum.13 yaşındayım kilom 40,boyum 1.53 (OLURMUYUMMMMMMM):D

  63. ben adet olucağımı zanetim ama olmuyomuşum sadece annemle kavga flan ediyoruz

  64. ben olucağımı bilmiyorum yaşım13 anemle kavga ediyoruz ne zaman olcağımı bilmiyorum galiba boyum 15 yaşından sonra uzuycak çünkü babamın öyleymi bende babama çektiğim için….

  65. Merhabalar benim kizim 12 yasinda bikac aydan beri kirmizi ve kahverengi akintilari geliyor bun lar normalmidir yoksa bir doktora gosterelimmi.. bilgi verirseniz sevinirim tesekkur ederim.

  66. Arkadaşlar ben 11 yaşındayım ve de bende kıllanma göğüslerde büyüme var ama koltuk altı bölgemde birşey yok adetimde yok beyaz akıntımda yok ben adet olurmuyummmmmmm yada kaç yaşında olurum ?

  67. yha ben bugün çok az kan geldi ve akıntım çok fazla oluyor göğüslerim baya çıktı 5. sınıfta çıkmıştı süngerli sütyen kullanıyorum çok koruyorum kanama çok za sadece cinsel ordanımı silince geliyo sizce normalmi çok endişelerim var kan çok az belkide başka bişi olabilir diye ihtimal var lütfen cevap yazın kaygılarım gün geçtikçe artıyo

  68. bende 13 yaşındayım sınıfımda çoğu kız adet olmuş ben olmuyacağım diye korkuyodum bunların hepsi bende oluyor çok teşekkürler

  69. en az 13 yaşında olursun mervecim

  70. merhaba bende 12 yaşındayım .. Akıntı var böyle beyaz bir akıntı .. 40 kiloyum boyum 1.43 sizce bu sene adet olur muyum?

  71. ben 12 yaşındayım 6.sınıfa geçtim. bende kıllanma göğüş büyümesi iştah artması ve bir çoğu var.bir keresinde sarımsı bir leke geldi. ama ondan sonra herhangi bir şey olmadı. lütfen yardım edin ne zaman olurum.

  72. Lutfen, yalvarırım yardım edın! Ben 12 yasındayım. Beyaz bırı sıvı gelıyor, bazen sabah kalktıgımda cok oluyor ama son zamanlarda azaldı. Yukardakı belırtılerın. Istısnasız hepsi var. Korkuyorum. Ped tasımalı mıyım?

  73. Ben 14 yasindayim.Simdiye kadar sadece bidefa adet oldum sadece 10.18.2011 tarihinde ve simdiye kadar bidaha olmadim.Halbuku belirtilerin 1 2 tanesi disinda hepsi var bende.LUTFEENNNNNNNNNNNNNN YARDIM EDIN.

  74. karın ağrısıda adetle ilgilimidir idrarda koyulaşma filan war 13 yaşındayım hala olmadım lütfen acil cewap weirrseniz çok sevinirim lütfen

  75. ne yapacağımı bilmiyorum 12 yaşındayım 7.sınıfa gidiyorum.birçok belirti var . acilen bilgi verirseniz sevinirim lütfen yardımcı olunnn.(1 yıldır beyaz akıntı var.) agresiflik ve sinir de var……………ACİLEN YARDIMCI OLUNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN

    DAHA HİÇ ADET OLMADAN HAMİLE KALINABİLİR Mİ?

  76. 18 yaşındayım sadece adet düzensizliğim var nasıl düzene koyabilirim
    cevap bekliyorum

  77. kızım 10yaşında beyaz akıntısı var acaba adetmi görecek bilgilendirirmisiniz teşekürler

  78. Kızlar merak etmeyın ben de 14 yasında oldum eger belırtılerınız varsa endıselenmenıze gerek yok ve bu arada beyaz akıntının olması adetın yaklasık bır sene sonra baslayacagını gosterır bende 13 yasında akıntım baslamıstı

  79. ben 14 yaşındayım hala adet olmadım külotumda beyaz bişey var vücutum olgunlaştı azcıkta sinirliyim ama hala adet olmadım bi yardımcı olur musunuz lütfen …

  80. selam arkadaşlar bendede 3 gündür bu belirtiler var ne yapmalıyım lütfen yorum yazın

  81. Bende bu belirtilerin tumu var beyaz ve sarimsi akinti dA. son gunlerde kahverengi akinti gelior .. ne zaman adet olucam? yardimci olun

  82. şu yaştayım ,ne zaman olucam , nasıl olucam , acaba olurmuyum denecek kadar kötü bişey değil arkadaşlar ben 7. sınıfta oldum ve şuan 23 yaşındayım eninde sonunda gerçekleşecek bi olay kiminin çok ağrılı olur tıpkı benim gibi kiminin hiç ağrısı olmaz ki geldiğini bile anlamaz benim belirtilerim şu yönde sıcak basması , sinirlilik, kendini değersiz hissetme ve mutsuzluk, bel bacak karın ağrısı ,iştahta artma , yaz aylarında özellikle fazzla sıvı alma isteği , bazen yazın bile kan kaybından dolayı üşüme hissi bile olabiliyor korkulacak bişey yok yalnız steril ve hijyen olmak çok önemli her 2 saatte bir pedin değiştirilmesi konusunada değinmek istedim korkmayııııııııııııııııııııııınnn bundan kaçış yok bazı arkadaşlarımız (sarı akıntı , böbrek parçacığına benzer pıhtılar,beyaz akıntılar)dan bahsetti bunlar gayet normal biri dışında oda pıhtı kan gelmesi bu olayın gerçekleşmesi demek polikistik over tehlikisi olabilir demek kanın kıvamı bile önemli bu hastalık bazen genetik olabiliyorken bazende hormonal değişikliklerden de olabiliiirr :)

  83. Mrb.. 11 yasindayim yaklaşik 1 yıldır beyaz akıntım var .. Bazen sarımsı ve şeffaf da oluyor.. Bu belirtilerin hepsi var.. Bir defa kilodumda kan gördüm ve kan görmemden 2 hafta önce kahverengi akıntı olmuşdu.. Lutfn yardmci oln benm icin cok onemli

  84. arkadaşlar 14 yaşındayım ilk adetimi 22 mayısta oldu şimdi 9 temmuz ve başladı 16 nda bitecek 8 ağustosta tatile gideceğiz ama ya 8 ağustosta gelirse bütün yıl bunu bekledim bana yardımcı olun regli geciktiren bitkiler falan nolur :((

  85. Ben 14 yaşındayım geçen sene adet oldum 5 6 gün falan sürüyor adet Allah’tan gelen bir şey ama hiç istemiyorum,keşke adet diye bir şey olmasa

  86. Duru =tarçının adeti geciktirdiğini söylüyorlar ama sen gene bir araştır bende bir kere geciktirmek için kullanacaktım ama gerek kalmadı ve birazda korktum açıkçası çünkü bende 14 yaşındayım ve daha yeni adet olmaya başladığım için düzensizliğe sebep olabilirmiş haaa birde internette adet hesaplamadan girip birdaha ne zaman olacağına bakabilirsin …umarım yardımcı olmuşumdur…

  87. arkadaşlar ben 13yaşındayım ve belirtilerin yarısı bende var ben adet olmak istemiyorum eğer olursam anneme söyleyemem çünkü utanıyorum lütfen yardım edin ben yakında olurmuyum adet ama beyaz akıntı yok bende şimdide çok kötü kasıklarım ağırıyor lütfen yardım edin ya :(

  88. bende çok çok yakın olanlar var sade bitane yok akrın şişliği :)

  89. ! Rb arkadaşlar ben 15 yaşındayım belirtilerin bir kısmı var ic çamaşır imda beyaz ve sari lekeler sizce adet olucakmiyim ne zamn göğüs lerimde küçük

  90. arkadaşlar bunların hepsi bendede var sadece karın şişliği yok ama her aydan aya benden bazen kırmızı bazen kahverengi lekeler geliyor bu kanama 1 seneye yaklaşıyor sarı akıntılarda çok oluyor dr gittik adet hormonların büyüyor dedi adet kanaması az oluyor ayı yaklaşınca çok ağrı yapıyor daha 12 yaşındayım okulda gelirse diye çok korkuyorum sarı akıntılar için ben günlük pet kullanıyorum günlük peti kullanmadan önce her gün kilodumu değiştiyom tüylenmelerde oldu koltuk altım yeni tüylenmeye başladı ablamlar bu sene olursun diyolar.

  91. arkadaşlar çok sinirleniyorum bazen çocuk gibi oluyom bazen ben napıyoru diyorum aynaya bakınca kendimi beğenmiyorum hep kendime çirkinim diyorum bu adet döneminde arkadaşlarımla hep kavga ediyorum sonrada sinirim geçince barışmak istiyorum bu yüzden arkadaşlarımla aram bozuluyor.

  92. Yaşı küçük olan kızlar için adetin ne olduğunu anlatmanıza gerek yok,6. sınıftan itibaren fen dersinde bununla ilgili küçük bölümler bulunuyor.Ayrıca arkadaşları sayesinde öğrenecektir.Benim kızım kendi kendine öğrendi.9 yaşındaki küçük bir kıza bunu anlatıp onu endişeye ve paniğe kaptırmanıza gerek yok.

  93. Cokk korkuyorumm :( 13 yasindayim olmak istemiyorum :(

  94. Ben 12 yasındayım. Beyaz bırı sıvı gelıyor, bazen sabah kalktıgımda cok oluyor ama ve hala var. Yukardakı belırtılerın. Istısnasız hepsi var. Korkuyorum. Ped tasımalı mıyım?

  95. ben 11 yaşındayım sarı sarı akıntılar var bazen tuvalette altımı silerken peçetete çok ufacık kırmızı noktalar oluyor bazen göğüslerim büyüyor bugün karnıma ağrılar girmeye başladım acaba ne zaman olucam

  96. elacım bn 13 yşındyım hnüz adet olmadım ama belirtiler var eğer sende kaşınma ve yanma vrsa yaa idrar yollarını üşütmüşsündür ya da mantar olmuştur bun için br krem var doktorun sana yazar ismini bn sadecw pfizerin olduğunu iliyorum

  97. Ben 14 yaşındayım göğüslerim yeni olmaya başladı akıntı fln 6 yıldır var sizce olur muyum

  98. merhaba ben 12 yasındayım 29.09 da 13 e gireceğim bende yukarıdaki belirtilerin sadece su toplama yok beyaz akıntım var gögslerim büyüdü bernim boyun 143 kilom 33 özelikle çok sinir ve agresiflikler var sizc adetim yaklaşmışmıdır sorma acil cevap bekliyorum lütfennn yardım edin bu soruyu cevaplayanın allahım ne dileği varsa kabul etsin insallah

  99. Ben 10 yaşındayım. Midem çok fazla bulanıyor. Yaklaşık bir haftadır. Ama bu gün çok şiddetlendi. Arasıra çok hafif bir baş ağrım oluyor. Kasıklarıma biri bastırmış gibi ağrı giriyor ama ara sıra. Belim çok ağrıyor. Ve bugün sol göğüsümde ağrı ve uyuşma hissettim. Çoğu sayfa 10 yaş normal derken kimisi biraz erken diyor kuzenlerimi sordum onlarda benim yaşımda girmiş. Yüzümde geçenlerde aynen ergenlik sivicesine benzer 4 sivilce çıktı. Sizce olacak mıyım ? Olursam normal mi ? Allah için cevap verin !

  100. Bir kız ergenlik çağına girdiğinde, ki bu genellikle 8-13 yaşları arasındadır, vücudu ve psikolojisi birçok değişiklikliğe uğrar. Vücudundaki hormonlar, göğüslerin büyümesinden boyun uzamasına kadar birçok yeni gelişme biçimine ayak uydurmaya başlar. Bir kız, göğüslerinin gelişmeye başlamasından 1-2 yıl sonra ilk adetini görür. Kızın üreme sisteminin bölümleri olgunlaşana ve birlikte çalışmaya başlayana dek adet görmesi mümkün değildir. Kızların iki yumurtalığı, iki dölyatağı borusu ve bir de rahimi olur. Her yumurtalıkta binlerce minik yumurta olur. Ergenlik hormonları hazır olduklarında yumurtalıklar estrojen ve projesteron adlı iki hormon üretmeye başlarlar. Bu hormonlar yumurtalıklardaki yumurtaları olgunlaştırır ve kızın vücudunu hamileliğe hazırlar. Ayda bir, bir yumurta olgunlaşır ve dölyatağını takip ederek rahime doğru yol alır. Eğer yumurta rahime ulaşıp sperm ile döllenirse rahimin yastıksı duvarına yapışır ve yavaş yavaş bir bebeğe dönüşür. Döllenmeyince ise ölür. Rahim bu yumurtayı kullanmayınca ayrıştırarak vajina yoluyla vücuttan atar. Buna adet denir. Kimi kızlar ergenlik çağına erken girerler, dolayısıyla adet dönemleri de erken başlar. Kimileri 9-10 yaşlarında adet görmeye başlarken kimileri ise 16-17 yaşına kadar bu deneyimi yaşamayabilir. Kimi kızların adeti 28 günde bir, kimilerininki ise 21, 30 ya da 45 günlük dönemler halinde sürebilir. Yeni adet görmeye başlamış olan kızlarda ise düzensizlik olabilir; ay atlayabilir, 2 ayda bir olabilir hatta iki adet dönemi arasında çok kısa zaman da geçebilir. Yaş ilerledikçe bu durum düzene girer. Kimi kızların adeti 2-3 gün kimininki 6-7 gün sürebilir. Adet kanamasının miktarı da kişiden kişiye farklılık gösterir. Tüm bir adet dönemi sırasında bir kadın ½ fincan kan kaybeder.

  101. Ben 14 yaşındayım 15 yaşıma geçicem dün sabah bende kan geldi bugün 2. günümdeyim karnımdada ağrılar var ama dünden sonra kan gelmedi sizce adetmiyimdir????

  102. Merhabalar ben 12 yaşındayım 7.sınıfa geçtim karnım çok ağrıyor belirtilerden karın şisliği ve su toplaması harici herşey var aslında olmak istiyorum sisce olurmuyum son zamanlarda akıntım çok geliyor lütfen yardımcı olun

  103. 11 yaşındayım, beyaz bir sıvı görüyorum,göğüslerim büyüdü , bikini bölgem ve koltuk altlarım kıllandı . Sizce ne zaman adet görürüm?

  104. beyaz akıntım çok geliyor hergün camasır değiştiriyorum sadece bas ağrım ve mide bulantım çok var ve 13 yasındayım sizce olurmuyum ve nezaman

  105. ben 14 yaşındayım ve yeni görmeye başladım midemde çok bulanıyo

  106. Ben 12 yaşındayım ve akıntı vs. NEREDEYSE bütüb belirtiler var .Ve de sınıfımızda tek olmayan benim sizce tedbir için ped taşımalı mıyım yoksa karıştıran olur mu :(

  107. ben 13 yaşındayın bugün karnım ağrıdı midem bulandı ben 15 yaşında olmak istiyorum çok korkuyorum

  108. Ya ben tam olacağım kesin falan derken (bütün hepsi oldu) bi anda akıntım kesildi neden acaba 12 yaşındayım acil cevap lütfennn

  109. Merhaba arkadaslar ben 14 yasindayim adetimin olmasini istiyorum bende hic bir sey yok sqdece killanma var

  110. Ben olmak istiyommmmmmmmmm artıkkkkkkkk:(

  111. merhaba ben 13 yaşındayım hala olmadım ama bende şişkinlik hariç bütün belirtiler var anneme beyaz akıntımın olduğunu söyledim ama bir şey demedi sizce olıcak mıyım yoksa olmıcak mıyım yardım edin lütfenn

  112. beyaz akıntım var, göğüs şişliğim var,kol altı kıllarım çıktı herşey var ama bir regl olmadım

  113. herşey var ama regl yok

  114. Ya ne olur cevap verin adet oldummu bilmiyorum akintim vardi ondan sonra kilotumda kan gordum az srkilde gunluk pet taktim ve akiyir ama cok deil olmusmuyum

  115. Kızlar ben de 12 yaşındayım ve daha olmadım annenizden bilgi alın ve tedbir olarak pet taşıyın regl olan arkadaşlarınızdan da bilgi alın iç çamaşırınızıda her gün değiştirin kızlar regliniz yakınsa sakın korkmayın çünkü hepinizin boyu uzuyacak ve gelişiminiz devam edecek hiç korkmayın sadece siz tedbirinizi alın reglinizi bekleyin sorularınızı bekliyorum

  116. bu belirtiler bende oluyor ama adet olmuyorum yaşım 17 ne yapmam gerek bilmek istiyorum coook korkuyorum..

  117. bende tuvalete gittim pecetenin yarisinin yarisi kan oldu acaba adetmiyim yardim edin

  118. Arkadaşlar benim bir arkadaşım regl olmuş ondan önce doktora başvurmuş doktor da bi kaç test yapıp ne zaman real olacağını söylemiş

  119. Merhaba ben 12 yaşındayım bu belirtilerin çoğu oluyor birde hafif sarımtrak bir leke geliyor birkaç aydır uyku düzenim bozuldu çok duygusallaştım hafif bel ağrım var sizce ben adet olmak için doğru pozisyondamıyım ?

  120. Daha dün oldum ve hala Karnım ağrıyor

  121. ilk günlerde karnınız ağırabilir korkmayın

  122. Ben olmak istiyorum ama erken olmak ta istemiyorum ve 11 yaşındayım belirtilerin 2 si hariç hepsi var Su toplama ve akıntı yok sizce ne zamana olurum???

  123. Birde benim kilotumda sarı lekeler oluşuyor o akıntı mıdır? Az az oluşyor ama sürekli oluyor

  124. Merhaba ben 13 yaşındayım hala adet olmadım bütün belirtilerim tam fakat şu aralar akıntım çok var sizce adet olur muyum???

  125. Daha adet olmadım belirtiler tam ama akıntı çok sizce adet olurmuyumm

  126. bende karın şişkinliği ve asabilik oluyor 13 yaşındayım 14 olmama 1 hafta var ve adet olabilirim ama kahverengi renk geliyor adet miyim değil miyim anlamadım

  127. adet sancısı belli değil o nasıl oluyor

  128. Kizlar bende 14 yasindayim bugun kulodumda kan gordun by gun boyu azar azar akintiyla karisik geliyor acaba adetmi oluyorum yoksa baska biseymi

  129. Kızlar korkmayın bendede belirtiler var her genç kız gibi sizde olacaksınız orkide bakın kadın size anlatır ilk adet görme orkide türkite

  130. Merhaba 12 yaşındayım ve birde 3 kilo aldım ve adet oldum ama ya adet drğilse diye korkuyorum adetim 3gün sürdü a normal bişeylik varmı yada adetten baska bisi olma durumu?

  131. meraba boşluğumdan biraz kan geldı sonra 2 damla bişey oldu.adet başlangıcında çok mu geliyor yoksa bnmki gibi mi cvp lutfen?

  132. bende hepsi oluyo ama adet olamıyorummm? malesef yüzemicem:(

  133. Merhaba arkadaşlar 12yaşındayım bu belirtilerin hepsi var ancak ailemde tanıdığım herkes 14 yaşında olmuş sizce genetıkmi baEN başım dönüyor bAYILIYORUM NORMALMİ BİRDE ÇOK KORKUYORUM BAZENDE GEN KIZ OLUCAM DİYE SEVİ SEVİNİYORUM ŞU ARALAR YORGUNLUK VAR BIRAKSALAR HER GÜN UYURUM KENDİMİ HAYATTAN BEZMİŞ HİSSEDİYORUM BİRAZ DA ANNEME NASIL SÖYLUYECEM DİYE UTANIYORUM ETRAFTAN ADET OLDUUNMU DİYE SORUYOLALAR BENCE ÇOK YANLIŞ LENDİMİ SORDUKLARI ZAMAN UTANÇ DUYGUSU HİSSEDİYORU MİLLETİN AĞZI TORBA DEYİL Kİ BÜZESİN

  134. ben geliba adet olcam ama göğüslerin hassaslaşmadı ve 3-4 gündür karmın ağrıyor . yaş 12 .ve bn okuldayken sıramdan kalkıp arkadaşımın yanına oturuyom sıra soğuk olduğu için çok karnım ağrıor 2 arkadaşıma karnım ağrıyor dedim onlar adet olcan dedilerr

  135. çok teşekkür ederimm