ZERDEÇAL Nedir? Erkan TOPUZ Zerdeçalın faydaları nelerdir?

ZERDEÇAL Nedir? Erkan TOPUZ Zerdeçalın faydaları nelerdir? ZERDEÇAL neye yarar? Prof. Dr. Erkan TOPUZ tarafından Zerdeçalın yararları  nelerdir? Zerdeçal faydaları, karaciğer tedavisi, kanser tedavisi, alzheizmer tedavisi… Şifalı bitkiler arasından zerdeçal haakında bilgiler, zerdeçalın özellikleri…




Prof. Dr Erkan Topuz zerdeçalın faydalarını şöyle açıklıyor:

* Zerdeçal en etkin ve yaygın kullanılan antioksidanlardan biridir

* Zerdeçalın enfeksiyon etkisi : yapılan araştırmaların sonunda zerdeçalın lekotiren,prostoglandin,tümör,nekroze edici faktör ve interlokin-12 gibi iltihap oluşturan maddelerin ortaya çıkışını geciktirerek hafiflettiğini göstermiştir

* Zerdeçal solunum yollarına iyi gelir : antienflamatuar ve antioksidan etkileri ile üst solunum yolları,astım ,bronşit ve sinüzite çok iyi gelir

* Zerdeçal kansere iyi gelir : zerdeçalın aktif maddesi curcumin hem kanserin korunmasını sağlar hem de bazı kanserlerde tedavi edici olarak kullanılır.tümör hücrelerinin üremesini engeller ve toksik yan ürünlerini azaltır.

* Zerdeçal Alzheimer hastalığına iyi gelir : antioksidan ve antienflamatuar etkisi ile Alzheimer hastalığına gidişi engeller. Ayrıca beta amiloit plakalarının gelişimini yavaşlattığını göstermiştir

* Zerdeçalın iyi geldiği diğer hastalıklar : Katarak oluşumu,karaciğer hastalıkları, felç gibi hastalıkların tedavisinde olumlu etkisi vardır

Okurlarımızdan gelen yoğun istek üzerine zerdeçal fotoğraflarını da konumuza ekliyoruz.

zerdecal1zerdecal2zerdecal3

Okurlarımız aktarlara güvenmediklerini beyan etmişler. O yüzden toz satılan zerdeçal yerine yumru halinde almanızda fayda var. Ya da güvenilir bir aktar bulmalısınız 🙂 Güvenilir aktardan alınacak toz zerdeçal şu şekildedir:

zerdecal4

Okurlarımız zerdeçalın nasıl kullanıldığını sormuşlar.

Zerdeçal Nasıl Kullanılır? Zerdeçal Kullanımı

Zerdeçal eskiden beri bilinen bir baharat türüdür. Kurutulmuş zerdeçal, toz haline getirilir. Balık çorbası, pilav, kuzu, dana, söğüş ve çeşitli sebzelerde baharat olarak kullanılabilir. Yemeklerinize de katabilirsiniz. Bal ile karıştırıp cam bir kavanozda muhafaza edebilir, sabahları bir çay kaşığı yiyebilirsiniz.

İsterseniz çayını da yapabilirsiniz.

Zerdeçal Çayı Nasıl Yapılır?

İnce kıyılmış zerdeçal kökü veya tozundan yarım kahve kaşığı(1,5-3g) demliğe konur ve üzerine 300-500ml kaynar su ilave edilerek 8-10 dakika demlemeye bırakıldıktan sonra süzülerek içilir. ( Hazır satılan zerdeçal çayı da varmış, haberiniz olsun)

Kapsül halinde ise günde 1-3 adet alınabilinir.

Prof. Dr. Erkan Topuz tüm tavsiye ve önerileri için tıklayın

( 1 Bugün 1 defa okundu)
Latest Comments
  1. Anonim

    hocam zerdeçalı nasıl kullunacağız?

  2. Hlkmet Erçin

    Bende uzun yıllardır maligin tümoru bulunmaktadır. Zerdaçal tozunu kullanmaktayım ve oldukça yararını görmekteyim. Genellikle yemeklere katıyorum bacende bitki çayı hazırladığımda içine katmak süretiyle içiyorum. Gerçekten yararı saymakla bitmeyen bir bitkidir herkese Zerdeçal bitkisini Öneririm.

  3. Anonim

    resim olarak gormek isterdim

  4. Selahettin MALKOÇ

    Hocam zerdeçal hakkında yazılanların hepsi güzelde Bu bitkinin fazla kulanımından dolayı yan etkileri varmıdır açıklarsanız memnun olurum

  5. Refik Durmaz

    Zerdaçalın resmini görmek istiyorum.

  6. tülin özgenalp

    zerdeçalın başka bir ismi var mı

  7. Asya Adamey

    Evet bence de resimleri olmalı bu bitkilerin yoksa aktarlardan ne olduğunu bilmediğimiz çok başka ot – çöp veriyorlar tanıtılması gerek bize bunların yaprağı – tozu – çöpü her ne ise saygılar hocam …

  8. MELTEM DEMİR

    SAYIN ERKAN HOCAM BEN REKTUM KANSERİ TEDAVİSİ GÖRDÜM. ŞİMDİ İYİYİMİ RUTİN KONTROLLERİMDE HİÇ BİR SORUNUM OLMADIĞINI GÖRÜYORUM. AMA GENEDE BİTKİLERDEN DE FAYDALANMAK İSTİYORUM. NE ÖNERİRİSİNİZ? TEŞEKKÜRLER

  9. hürriyet

    zerdeçal gerçekten ilaç bu yıl ne grip olduk ne hasta halsizliğim kalmadı.Bu yıl sünizitlerimden hiç sorun yaşamadım sıktığım meyve sularının ve bitki çaylarının içine özellikle ekşi şeylerle çok güzel oluyo mercimek çorbasına da çok yakışıyo

  10. zeynep

    ben zerdaçalı baharat olarak kullanıyorum.yemeklerime serpiyorum.köfte içine koyuyorum,ayrıca köfteye toz zencefilde koyuyorum.hoş bi aroması var biz ailece severek kullanıyoruz.Bişey daha dinlemiştim çörek otu,kekik,zencefilde bağışıklık sistemini kuvvetlendiriyomuş bunuda baharat olarak yemeklere,salatalara serperek kullanıyoruz.

  11. durkardın

    ben karaciğer hastasıyım karaciğerimde caroli var hastalığı bilmiyorum ki şifalı otunu sorayım ama bilen duyan varsa allah rızası için bana bir ot önersin

  12. ilhan sül

    ben kas hastasıyım yuruyemıyor ve nefeste zorluk cekıyorumm zerdeçal önermıslerdı bana ama benım hastalıgıma etksı varm ıbılmıyorum bır bılgınız varmı

  13. saliha

    ben ileri boyuta varmış bel fıtığı hastasym zertaçaln bel fıtığına iyi geldigini duydum acaba doğrumu ben daha yeni başlycm kulanmaya 23 3 20010

  14. zade

    bir buçuk aydır zerdeçal kullanıyorum beyaz olan saçlarım döküldükçe yeni gelenler siyahlandı

  15. Murat Urfalı

    Hocam teyzem böbrek kanseri yaklaşık iki yıldan beri kemoterapi görmektedir ve sol böbreğinde ikinci bir kitle daha olduğu belirtildi ve bazı sitelerden edindiğim bilgilere göre böbrek kanserinin bir tedavisi olmadığı söyleniyor. Hocam bu hastamızın raporlarını size göndersek yardımcı olabilirmisiniz. Saygılarımla.

  16. hacı

    hocam hapı nerde satılıyor

  17. aysel

    zerdeçallı ekmekte çok güzel oluyor.özellikle ekmek makinesinde süper oluyor.ceviz,fındık badem zencefilde ilave edebirsiniz……

  18. ay

    zerdecala yeni başladım inş faydasını görürüm.

  19. ezel aydın

    norofibroma zerdaçal iyi geliyormuş doğrumu

  20. ay

    ze4rdecal kullanıyorum ve kendimi çok dinamik hissediyorum bunu cevremdekilerd efarketti mikemmmeil bir bitki:)

  21. ALİ ATLIER

    ben zerdaçalı her yemeğin üstüne biraz dökerek tüketmeye çalışıyorum.
    özellikle plavın içine karıştırınca nefis oluyor.

  22. fatime

    kansızlığa iyi gelirmi?

  23. yağmur

    adetıerim düzeldi gerçekten çok yararlı

  24. pelin

    teşekkür ederim

  25. aysun

    Annem alzheimer hastası bende ilerde alzheimer hastası olmamam için zerdecal çayı içsem şimdiden hastalıgı önlemiş olurmuyum.

  26. kaya

    zerdeçalı 3 yıldır kullanıyorum memnunum ama burnumda tıkanıklık yaptı nedeni zerdeçalmı saygılarımla

  27. emine

    hocam benim erkek kardeşim 22 yaşında testis tümörüne yakalandı karın boşluğundan 5 kg kitlealındı beyinden metastaz alındı karaciğrdende metastaz alındı 3 kür bep 3kürde tip kemoterapi aldı en son 28 kasım 2009da kemoterapi aldı 5 aydır kontrol altında elhamdülillah sonuçlar çok iyi işine bile başladı bundan sonrası için ne olur lütfen bilgi verirmisiniz allaha emanet olun şimdiden teşekkürler

  28. sebos

    zerdecal tuy sarartırmııı???

  29. melike

    zerdecal yedim 70 kilodan 55 düştüm herkese tvsiye ederim

  30. seda

    nasıl birşey neylere
    faydası var

  31. celal

    zerdeçal kullanmaya başladıktan sonra yüzümde ve anlımda aşırı ve kocaman sivilceler çıktı halada devam ediyor acaba bundan mı yoksa bir tesadüfmü bilgisi olan var mı lütfen yazınız

  32. sevgı,kayabay

    ben kemoterapi ve radyoterapi aldım,hastalıgım,memeca,meme ucunda kabuklanma,oluyor,hocam,cevabınızı,bekliyorum

  33. cenk

    rektumlular içmesin kalp atış j,zhız artırıyor fıtık yapıyor .. rektumlulara şeker kullanılmamasıda önerilir…

  34. ranay

    benim 7 aylık bebeyimde atopik dermatit var egzamada deniliyo zerdeçal kullanabilirmiyim zararı olurmu

  35. sevgi durguntoz zerdeçalı yoğurda katıp yiyorum

    hocam benim göğsümde fibro kist var.zerdeçal faydalımıdır.

  36. güneş

    kardeşime rektum da gist teşhısı kondu.gıste cevap veren ağızdan hap kullanıyor.çapa da tedavı görüyoruz.gıstimizde küçülme var.buna ek olarak bitkilerden faydalana bilirmiyiz.zerdeçal kullanıyoruz.kullanabilirmiyiz.başka önerilerinizi bekliyorum.ameliyatolmadık.ameliyattan çok korkuyor.cevabınızı bekliyorum.

  37. znk

    karaciğerimde yağlanma vardı ve ağrı yapıyordu 2 gün aç karnına aldım ağrı geçti ama devam ediyorum.

  38. sam

    nasıl yiyorsunuz balla karıştırsamda çok acı oldu:(

  39. Zerda

    tam yıldır midemde gastrit, kolit ve ülser var. Belki 20 tane dr. gittim. Hepsi psikolojik diyorlar. Ayrıca midemde yemekten sonra şişlik oluyor.Akabinde kabızlık yaşıyorum. Ayrıca boyun fıtığım, dengesiz şeker, migren de var.ne önerirsiniz ve nasıl kullanmalıyım.
    Teşekkürler.

  40. Zerda

    tam 10 yıldır midemde ülser, gasrit ve kolit var. tabi arkasından kabızlık başladı 7-8 yıdır bağırsaklarım hiç çalışmıyor.En az 20 tane dr.gittim.hepside psikolojik dediler ve verdikleri ilaçtan tam fayda bulamadım. Bende ayrıca dengesiz şeker, migren, tansiyon düşüklüğü var.hangi şifalı bitkileri kullanmam lazım. nasıl ne kadar süreyle kullanmalıyım. derdime bi çare hocam.sabırsızlıkla bekliyorum. teşekkürler.

  41. seda

    hocam vermiş olduğunuz bilgilerden dolayı çok teşekkürler.iyiki vrsınız

  42. gizem

    peki zayılamak için zerdeçel nasıl kullanılır tarifini merak ediyorum yazarsanız senivirim teşekkürler

  43. zuhal

    zerdecali bal ile karistirip yuz maskesi yapila biliyomus.. yuzu besliyomus.. bu dogrumudur acaba??

  44. Anonim

    cilt için nasıl bir uygulama yapılıyor

  45. buse

    zerdeçalın cillttekı sıvılcelere etkısı var mıdır? ayrıca cılttekı yağ bezelerinin olusumunu önlermi?

  46. beyza

    hocam zerdeçal yüzdekı sıvilceler icınde faydalımı eğer faydalıysa nasıl kullanıcam

  47. zerdefan

    yaklaşık 2 aydır zerdeçal çayı içiyorum kemikli ve büyük olan burnum küçüldü, belki inanması zor ama gerçekten minik olan göğüslerim büyüdü hatlarım yuvarlaklaştı adetlerim düzenlendi sancım azaldı cildim parlamaya başladı. tabiki bunların etkisiyle kendimi daha iyi hissetmeye başladım yani psikolojiye de iyi geliyo 🙂
    teşekkürler zerdeçal gerçekten her derde devasın 🙂

  48. ferıt

    yaklaşık 1 aydır kulannıyorum llahana,kimyon tozu,zerdaçal,çörek otu,kaynatın içi bir şeyiniz kalmaz…

  49. enes çağdan

    zerdaçal hangi kanser hücrelerine iyi geliyor ?

  50. hülya

    ben daha kullanmadım cok iyi bir bitki olduguna ve iyi gelecegne inanıyorm simdiden tesekkrler:D

  51. turhan

    arkadaşlar arabistanda zerdaçal ve zencefilin taze toplanmışları var büyük marketlerde satılıyo hacı ve umre ziyaretine gelen vatandaşlarımıza sipariş verebilirsiniz.SAĞLIKLI YAŞAMLAR DİLERİM HERKESE ben deniz turan

  52. kitmet

    bende meme kaseri var zerdecali nasil kulanayem mememi heple alderdem 6 kemo teraoi zaptem simdi radio terapi yapacagm ben kosovadan haber oluyorum rica ederim sizden yardem beklizorum 55 zasindayim tesekurler

  53. nurettin balcı

    uzun zamandır vucudun belirli bölgelerinde kızarıklı kaşıntılırım vardı bunların tedavisi için ilaç kullanıyordum.zerdeçalı sabahları alıyorum ve bır aydır allerjilerim kalmadı ilaç kullanmıyorum.

  54. mine

    beş yaşında dünyalar güzeli oğlum iki senedir maling neroblastom tedavisi gördü şu anda tedavi görmüyoruz.hocam bende çoçuğuma versem olurmu

  55. elif

    zerdeçalı üç haftadır kullanıyorum cildimde siviceler çıktı çok sayıda normal mi

  56. nergiz

    tiroid yetmezligine iyi gelirmi tşk

  57. fatma

    lutfen yardim edin gozümde katarak var dediler ne yapmam lazim acaba zerdecali faydasi olurmu cok üzülüyorum ne olur cevap bekliyorum

  58. fatma

    kstarak icin cevap bekliyorum daha yeni baslamis ne iyi geldigini solermisiniz almanyadan

  59. big john

    zerdeçalı seviyom.oda beni seviyoruk.gerçekden biraz serrtir amma dadlı dadlı öğütülür makinade sona pilava ete kadılır yinir.hazımsızlşık ve et in zararlarını giderir.seviyoruzdur.

  60. kadir kale

    kullanıyorum çok faydalı

  61. emine karaca

    ben simir yaptırdım ascus çıktı kolposkopi yapıldı lgsl çıktı zerdeçal kullan sam geçermi hocam birde budurumda olup kullanan arkadaşlar varsa lütfen yazsınlar teşekkür ederim

  62. yaşar çömez 05364373426

    midesinden muzdarip olan insanlar zedecal fayda vermez .telefonla bana ulaşabilirse yardımcı olurum.ayak tabanı yananlar bize ulaşabilir, şekeri yüksek olanlar. kletrolü yüksekolanlar astım buronşit olanlar, bize ulaşirsa dünyaca ünlü beslenme bilim uzmanı galeyerd hauserin tavsiyelerinden faydalanır.bu kişiler doktor profesör doçent veya tıbda okuyan ögrencide olabilir.türkiyede olur dünyanın neresinde olursa olsun kimligi ne olursa olsun ben burdayım yardımcı olursam nemutlu bana. galayerd hauser 1936 da amerikada yaşayan doktorlara konferans veren bir bilim adamı. otarihte yazdıgı kitap 1970 yılında türkiyede tercüme yapılmış ekmek saçının altına yanmaya giderken elime geçti. mucizelerle dolu. tüm hastainsanlara şifalar dilegimle saygılarımla selamlar.

  63. serim aslan

    aşırı idrar yolları enfeksiyonu ile başlayan ben 3. evre serviks kanseriyim.2009da teşhis kondu.ve hemen tedavim başladı.ölüme gidiyorsun dendi.35 seans ışın,10seans kemoterapi,2 brakiterapi aldım.irili,ufaklı çok sayıda lenf bezelerim var2010 ağustostan beri de BT ile kontrollerim yapılıyordu.son 3aydır kuvvetli bir idrar yolları enfeksiyonu geçiriyorum ve idrar kaçırmam var.kötü koku geçip geri başlıyor.önce kum döküyorsun dendi ve 3kutu antibiyotik,prunol,hupunil,uritras kullandım.idrar kaçırmalarım,enfeksiyon hafifler gibi oldu geri başladı kötü koku,idrar kaçırırken bile istirahat sırasında her hareketimle,ayakta hızlı hareketlerimle yanmayla gelen idrar,taharetlenemiyorum bile çok sancım var.kadın doğuma gitmeye de korkuyorum canım çok acıyor zaten.20gün sonra Bt çekimim var.arada bir aşırı olmamak suretiyle kan geliyor.evden çıkamıyorum hst uzak,evim 5.kat.ablam var yanımda ama o benden de sinirli.ben 48 o 61 yaşında.annemizi kaybettik 40.gün bana teşhis kondu.ne yapacağımı bilemiyorum.20gün bekleyemezmiyim.

  64. serim aslan

    hem canım çok acıyor,hem çaresizim,halsi<lik var ve denge bozukluğu oluyor bazen.hipofiz adaneum var nonfonksiyon.kanserle birlikte işyerim vardı,elemanlarım aldı götürdü ve şu an çok borcum var,kiradayım,yapılandırılmış vergi borcu,ve 30 milyar kredi ödemeye çalışıyorum,sağlık kesintilerim oluyor ve garip bir emekliyim,yetiştiremiyorum.ablam masraf yaparken kendimi aslak gibi hissediyorum.2 senedir kanserle yaşamayı öğrendim,gerilemese de durdu.ama bu maneviyatla zor başetmem.ablam da herzaman beni anlamıyor bir de o üzerime geliyor.ayaklarım ısınmıyor ağrı kesiciyle ancak hatımı sürdürüyorum.bana sonuçlarımı fakslayabileceğim veya yapılabilecek ne varsa bilgi verebilirseniz sevinirim.borçla ölmek de istemiyorum aileme kalacak.bana nasıl bir tedavi faydalı olabilecek ne olur yorum yazarsanız sevinirim.canım her türlü çok acıyor.gece sabaha kadar tuvalete taşınıyorum gündz öylesine.iştahım azaldı,ayaklarımda uyuşmalar,vücudumda aşırı kasılmalar var.zaten fibromiyalji hastasıyım.çabalıyorum ama demet onkoloji tam cevap değil.ne olur yardım edin ne yapayım

  65. Arzu Gündüz

    MRB.Ben hamile iken almış olduğum kiloları bebeğimi sütten kestikten sonra (2 yıl sonra )2 ayda verdim. Aktardan 100 gr. lık Zerdeçal,zencefil ve tarçın tozunu aldım.(AYRI AYRI PK. LER HALİNDE OLACAK) her gün 1’er çay kaşığı 1 kase yoğurda katıp günde 2 kere ara öğün olarak yedim.Tabi diyet yaparak ve 2 lt. su içerek zayıfladım ama spor yapamadığım için bu karışım hızlandırdı ve 2 ayda tam 10 kğ. verdim daha sonra diyet yapmadan 1ay daha yoğurdu yemeye devam ettim ve 2 kğ. da kendiliğinden gitti 68 kğ olarak başladım ve şimdi 56 kğ.geliyorum 1 yıldır diyet de yapmıyorum ama verdiğim kğ.ları geri almadım.deneyin derim.

  66. AHMET İDRİS

    SAYIN HOCAM;önerdiğiniz gibi zerdeçal ve kombu çayı ile karaciğer hastalığı tamamen iyileşti,gösterdiğiniz çalışmaya sonsuz teşekkürler.FİTOTERAPİST ECZACI AHMET İDRİS ULUTAŞ.ADANA.

  67. ESRA KOCA

    SAYIN HOCAM BEN SAĞLIK MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİSİYİM VE ZERDECAL HAKKINDA GRUBUMUZLA ARASTIRMA YAPIYORUZ BİZİ BİLGİLERİNİZLE AYDINLATIRSANIZ ÇOK SEVİNİRİZ SİZDEN CEVAP BEKLİYORUZ

  68. özlem

    SAYIN HOCAM
    BEN SAĞLIK MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİSİYİM. ANKARADA YAPILACAK OLAN BİLİMSEL PROJE YARIŞMASINA KATILACAĞIZ.ZERDEÇAL HAKKINDA TOPLUMUN BİLİNÇLENMESİ İÇİN KONU OLARAK ZERDEÇALI SEÇTİK. BU KONUDA BİZE YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİZ.

  69. esra

    HOCAM LUTFEN BİZE ULASIR MISINIZ

  70. hatice

    syn hocam eşim evre4 akciğer broş cea beyin met kanser teşhisi kondu.her gün netten bitkisel çözüm arıyorum.doktorlar hiç bir ilaç vermedi. ama eşim şu an her geçen gün dha iyiye gidiyor.kan değerleri güzel filmde bişey yok diyor dktorumuz ama ümitlenme demetide ihmal etmiyor.yardımlarınızı bekliyorum

  71. hatice

    saf balın içine polen.üzüm çekirdeği ezmesi.çörek otu ezmesi.ısırgan otu tohumu koyuyorum yediriyorum.keçi boynuzu pekmezi üzüm pekmezini şer yerine kullanıyorum.yeşil çay kimyon ağacı ada çayı içiriyorum.havuç suyu.portakalla mandalinayı kabuklu olarak robottan çıkarıp içiriyorum.posasınıda demleyip içiriyorum.daha ne öğrendim uyguluyorum.şimdide zerdeçalı deniyeceğim.inşallah daha iyi olacak.

  72. ESRA

    SAYIN HOCAM GRUBUMLA BERABER ZERDECAL HAKKINDA BİLİMSEL BİR ARASTIRMA YAPIYORUZ VE BİLGİLERİNİZE COK İHTİYACIMIZ VAR ZAMANIMIZ KISITLI LUTFEN BİZE GERİ DONER MİSİNİZ?

  73. meltem

    Zerdecalı hergun 1 tatlı kasıgı az karabiberle karıştırıp ac karına tuketın benim midemde çok agrım vardı kullanmaya basladım agrım gectı. Ve yaglarıda azaltıyo zayıflatıyor çok faydalı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.